Krepitev imunskega sistema je osnova zdravja skozi leto

krepitev imunskega sistema

Zdravje je naše vodilo. Pripisovanje pomena zdravju s starostjo narašča, zdravje pa se s starostjo običajno slabša. Prav zato je krepitev imunskega sistema skozi vse življenje bistvenega pomena. Kako okrepite svoj imunski sistem in kaj je tisto, kar k temu največ prispeva pa izveste kmalu.

Kaj je imunski sistem?

Imunski sistem je skupen izraz za vse organe, ki so vključeni v zagotavljanje obrambe in napada našega telesa na vse, kar je tujega (vključno z bakterijami, virusi in podobno). V izjemnih primerih pa se lahko imunski sistem bori tudi proti lastnim celicam – v tem primeru govorimo o avtoimunskih boleznih. V osnovi imunski sitem delimo na prirojen in pridobljen. Slednji je bistven za vzpostavljanje tako imenovane imunosti (to je odpornosti) na dejavnike tveganja prisotne v okolju.

 

brezglutenska dieta

Kako poskrbeti za svoj imunski sistem?

Krepitev imunskega sistema je ključna za zagotavljanje njegovih funkcij in normalnega delovanja. Da bi normalno deloval je bistvena raznolika prehrana, ki naj vsebuje čim več sezonskega (in lokalnega) sadja in zelenjave. Zakaj sezonsko in lokalno? Ne, ne gre za modno kaprico, pač pa se z nabavo sezonskih in lokalnih izdelkov bistveno skrajša pot, ki jo sadje in zelenjava opravita, posledično pride do vas hitreje in ohrani več hranilnih snovi. Med slednjimi so ključni predvsem različni vitamini, ki so nujno potrebni za delovanje celotnega telesa, ne le imunskega sistema. Med bogate vire različnih hranil in vitaminov sodijo citrusi, acerol, sirotka, kislo zelje, ameriški slamnik, alge, žajbelj in islandski lišaj. Te izdelke lahko jemljete kot preventivo, lahko pa jih jemljete samo ob pojavu prvih simptomov virusov.

Izogibajte se sladkim pijačam, kofeinskim izdelkom, alkoholu ter hrani, ki vključuje konzervanse in umetne arome. Ti izdelki namreč k delovanju telesa ne prispevajo praktično nič, še več, pogosto samo škodijo.

Ne pozabite na redno uživanje tekočine, pri tem se priporoča predvsem navadna pitna voda, brez dodatkov. Povprečna odrasla oseba naj bi dnevno spila približno 2 litra vode – ključno vprašanje na tem mestu je, ali ste že spili dovolj?

Nazadnje pa izpostavimo še redno fizično aktivnost. Čeprav se o njej velik govori, se z njo v zadostni količini ukvarja še vedno premalo ljudi. Vsak dan opravite vsaj eno 30 minutno športno aktivnost, ki bo pospešila delovanje vašega krvnega sistema in pognala kri po žilah, kot radi pravimo. Zdravo srce in ožilje ter mišična pripravljenost so namreč recept za hitrejše okrevanje.